-Dostava! 10 stvari koje MORAŠ da znaš pre nego što PORUČIŠ!

Dostava ili sve popularniji ,,delivery" uvrstio se u naš jezik, polako i u naš život i tako promenio naše navike.

Da li zbog inertnog potrošačkog društvo ili potreba ubrzanog načina života, restorani su osetili pogodnosti ovakve vrste ,,ugostiteljstva" i sve je veći broj ugostetiljskih radnji uvrstio je uslugu dostave u svoj redovan servis.

PRVA DOSTAVA. ISTORIJAT.

Doduše, istorija isporuke hrane porpilično je nejasna, mada neki dokumenti ukazuju da je dostavljanje hrane započeto još u Egejskom periodu. U to vreme lokalni (mediteranski) specijaliteti (od ,,pohovanog peciva" prekriveni začinskim biljem i sirem) dostvaljani su stalnim, dobrostojećim gostima-mušterijama.

Kasnije, tokom II Svetskog rata, u Velikoj Britaniji, tzv. ženski volonterski servis dostavljao je, prethodno pripremljenu hranu, u razorene i bombardovane domove.
Ova usluga se brzo proširila svuda i svetu.

I...
Konačno, 1954. godine, u Filadelfiji je usvojen servis dostave. Ova usluga je počela sa isporukom pizza u Čikagu, i ubrzo se proširila i na ostatak Amerike. Vrlo brzo, nakon pizza-dostave, usledila je i dostava kineske hrane. Začuđujuće je to da je mnogo godina prošlo od trenutka kada su restorani, specijalizovani za ostale vrste kuhinje, uvrstili dostavu u svoj redovan servis.

U početku su ljudi pozivali restorane telefonom, ali kasnije su se, naravno, pojavili i on line servisi, sa spiskom svih restorana koji su ,,pristali" na servis dostave.

DOBRE I LOŠE STRANE

Nije sve tako jednostavno. Dostava hrane je iscrpljujući mehanizam za restorane.
Gosti, pak, očekuju da im poručena hrana stigne, pre svega brzo; topla, lepo servirano i naravno kvalitetno pripremljena. A pri tom, malo ko razmišlja o tome sa kakvim se problemima restorani, a pogotovo dostavljači susreću. Dostavljači su u konstantno u saobraćajnoj gužvi, naročito u vreme ručka; po raznim vremenskim uslovima, u riziku od nesreće, u strahu da ne zakasne, sa idejom da se što pre
vrate, kako bi odneli sledeću dostavu. Začaran krug, umarajući za jedne i za druge.

Šta se za to vreme događa u restoranu? Majstori su u stalnoj dilemi da li da naprave što brže ili što bolje. Čini se, da danas, ljudi više cene brzinu od kvaliteta. Narušavanje kvaliteta hrane zbog brze isporuke je apsurdno, a ipak, sve veći broj
restorana potencira na kvalitet svoje usluge kroz brzinu dostave.

SUSHI DOSTAVA


Sushi dostava je vrlo kompleksna, kao i sushi sam po sebi. Zato je sushi dostava priča za sebe.
Dobar pizza majstor može da sastavi pizzu čak i za manje od 5 min, za 5 da je ispeče i za još 5 min da krene iz restorana; dakle 15 min za pizzu, koju može da jede više od 4 osobe. Mi sasvim opravdano umemo da kažemo da ,,Sushi nije pizza". Sushi je, možemo reći, skup i realno je da ljudi za dat novac očekuju kvalitet. Pri tom, kod sushija, svaki proizvod iziskuje posebnu pažnju, što zahteva dosta vremena. Za jedan procečan sushi obrok, za jednu osobu, koriste se nekoliko različitih namirnica, a kada je tu grupa od 4 čoveka, tada možemo imati i preko 10 različitih, delikatnih namirnica/sastojaka/proizvoda, gde priprema od 5 minuta nije moguća.
Šta raditi?
Napraviti u što kraćem roku i ,,ugurati" u kutiju, bilo kako, samo da bi stiglo ,,na vreme" ili ipak posvetiti pažnju svakom proizvodu i omogućiti konzumentima da zaista uživaju u onome što su skupo platili.

A šta će oni više ceniti? Večita dilema.

No ipak, ako već poručujemo jako skupu i delikatnu hranu, koja se sastoji od sirovih namirnica, možda je pametnije svaku sushi dostavu posmatrati kao ,,mali ketering". Biti strpljiv, možda čak i isplanirati malo ranije... a sve zarad toga da dobijete najkvalitetnije i zaista uživate u ovoj jedinstvenoj kuhinji, koja se, jednostavno ne može kategorisati kao fast food.
 
 
     "Give your clients the earliest delivery consistent with quality - whatever the inconvenience to us."
Arthur C. Nielsen

Ознаке: , , , , , , , , , ,